סעיף בוררות עם אפשרות ערעור ברשות בפני בית המשפט

כך נראית תניית בוררות סטנדרטית כאשר הצדדים קובעים כי תהיה אפשרות של ערעור ברשות על פסק הבורר בפני בית המשפט*: 

א. כל סכסוך ו/או חילוקי דעות שיתגלעו בין הצדדים לעניין ביצוע הסכם זה, הוראותיו, יישומו, אכיפתו, ביטולו,  פרשנות להפרתו על ידי הצדדים או מי מהם ו/או כל עניין הקשור בו והנובע הימנו לרבות מחלוקות בין הצדדים ביחס להפעלת השותפות ו/או ניהולה (להלן: "הסכסוך") יובא הסכסוך בפני הבורר המוסכם במשותף ע"י הצדדים גדעון שפיגל, עו"ד ומהנדס (להלן: "הבורר").

ב. הודיע הבורר שאין ביכולתו לקבל את המינוי, ימונה הבורר על ידי יו"ר איגוד המהנדסים לבניה ותשתיות/יו"ר לשכת עורכי הדין/ **

ג. הבורר ינמק את פסק הבוררות ויהא פטור בעת ניהולו והכרעתו את הבוררות מהוראות הדין המהותי, סדרי הדין וכללי הראיות החלים בבתי המשפט. יתר תנאי הסכם הבוררות יהיו בהתאם לחוק הבוררות, התשכ"ח-1968 (להלן: "חוק הבוררות").

ד.  הבורר יהיה רשאי ליתן צווים זמניים מכל מין וסוג שהוא וכן פסקי דין חלקיים וכל החלטה אחרת לפי שיקול דעתו לרבות כל צו או החלטה שהסכם זה ו/או הדין מאפשרים לו לתת.

ה. הצדדים להסכם מסכימים כי פסק הבוררות שניתן בערכאה הראשונה יהא נתון לערעור ברשות בפני בית המשפט, בהתאם להוראות סעיף 29ב לחוק הבוררות.

*נוסח זה הינו כללי ולהמחשת דוגמא בלבד. אנו סבורים כי אין נוסח סטנדרטי המתאים לכל חוזה ויש להתאימו בהתאם למאפייני כל מקרה.

**מומלץ לקבוע בהתאם לעניין ובתיאום עם הבורר בעת מינויו.