הליכי בוררות והכרעה נוספים

יתרונו המרכזי של הליך הבוררות הוא,לדעתנו, גמישותו. להבדיל מההליך המתקיים בבית המשפט הנתון לכללי פרוצדורה פורמאלים ונוקשים, הליך הבוררות מקנה לצדדים אפשרות לעצב ולהתאים את ההליך לצרכיהם הספציפיים. מניסיוננו לעתים קרובות מוחמץ יתרון זה במסגרת דיונים שמקיימים צדדים להסכם או לסכסוך עת שוקלים הם את הדרך בה הם מבקשים להכריע במחלוקות שיתגלעו או שכבר התגלעו.

בהליך הבוררות המקובל, מכריע הבורר בנושאים השונים כשפסיקתו יכולה להשתרע על פני כל המרווח שבין עמדות הצדדים. לכן, הטקטיקה בה לעיתים נוקטים הצדדים היא להציג עמדות קיצוניות, הרבה מעבר לעמדותיהם האמיתיות, וזאת על מנת להטות את דעת הבורר לכיוון הרצוי להם. כך קורה גם, מטבע הדברים, בהליכים המתנהלים בבתי המשפט.

הגמישות האפשרית בעיצובו של הליך הבוררות וושל הכללים שעל פיהם הוא יתנהל הביאה לכך שבעולם התפתחו סוגים ומודלים נוספים של הליכי בוררות, שתכליתם, בין היתר, לעודד את הצדדים להציג עמדות שקולות ולצמצם את המחלוקות ביניהם. מצב זה מגביר את הסיכויים שתוך כדי ההליך יגיעו הצדדים לפתרון מוסכם, ללא צורך בהכרעת הבורר, תוך הפקת היתרונות הגלומים בכך עבורם.

במשרדנו אנו מיישמים מודלים וסוגים שונים של בוררויות והליכי הכרעה נוספים, אשר לעיתים קרובות מתאימים יותר לצדדים ומקנים להם את האפשרות לנהל את ההליך באופן המיטבי עבורם.
להלן מספר דוגמאות להליכי בוררות והכרעה נוספים, לבוררות המקובלת, שאנו מיישמים בהליכים המתנהלים במשרדנו, בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל מחלוקת ולהסכמות בין הצדדים:

גישור כובל (Binding Arbitration)

בוררות לא כובלת (NON BINDING ARBITRATION)

בוררות בין עמדות הצדדים "בוררות בייסבול" (Final Offer Arbitration – FOA)

בוררות מתעדכנת בין עמדות הצדדים (Amended Final Offer Arbitration-AFOA)