דילמות כאלו מעמידות את הקבלן הראשי בפני אתגר של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות, ככל שהדברים אמורים בהתקשרות עם קבלני משנה. חוזים אלו מכונים, לכן, חוזי "מסלול זריז" (Fast Track Contracts), והם טומנים בחובם, לעתים מראש ובמודע, נושאים בלתי פתורים, ובכלל זה שאלת ההשפעות של שינויים עתידיים בתכנון על העלויות ולוחות הזמנים, סעיפי עבודה שמחירם לא נקבע ("חריגים") וכיוצא בזה.
כך, חוזים אלו מהווים דוגמא לחוזים הכוללים בתוכם, באופן מובנה, ניגודי אינטרסים וקונפליקטים לגיטימיים, אשר אינם נובעים מחוסר תום ליבו או חוסר הגינותו של אחד הצדדים, אלא מאופיה המיוחד של ההתקשרות. במקרים אלו יש חשיבות קריטית לקביעה מראש של מנגנון לניהול ופתרון הקונפליקטים, בטרם יתפתחו לכדי סכסוך.
נוכח המאפיינים הייחודיים של ההתקשרות בין קבלנים ראשיים לקבלני משנה, כמתואר לעיל, אנו ממליצים לגורמים אלו לכלול במסגרת ההסכם ביניהם מנגנון לניהול ופתרון סכסוכים. גישה זו, המקובלת גם בעולם, משלבת הליכי משא ומתן, גישור, בוררות והערכה מקדמית. כך נקבעים מראש "כללי משחק" הוגנים ואחידים, המאפשרים הפעלה של מנגנון ליישוב קונפליקטים וסכסוכים בצורה מהירה ויעילה לבקשת אחד הצדדים, תוך מזעור ההשפעה על טיב היחסים בין הצדדים ועל המשך שיתוף הפעולה ביניהם. למעשה, נסיוננו מלמד כי במקרים רבים עצם קיומו של המנגנון – עליו כאמור הסכימו הצדדים בעת ההתקשרות ביניהם – מונע חלק נכבד מחילוקי הדיעות עוד בטרם הפעלתו.
אם בהסכם בין הצדדים לא קיים מנגנון שכזה, אנו מסייעים לקבלנים ראשיים וקבלני משנה שנמצאים במצב של עימות להסכים על מנגנון מתאים לפתרון הסכסוך שפרץ, ולהפעילו באופן מהיר ויעיל.